Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за разхода

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за разхода

    А сега кажете как върви по-икономично, когато е по инерция колата...на скорост или изключена от скорост? Много хора ме убеждават, че на скорост по баира надолу гори по-малко отколкото да си я изключа. Четох го и в една статия на Shell (писана от собственик на 159JTD). Както и да е, аз не мога да си обясня как колата на 1000 оборота ще ми гори повече от 2500 например. Ще ви бъде благодарен, ако ми разясните как стоят нещата.

    П.С. Темата я пускам в този раздел, защото ме интересува най-вече за моя автомобил
    Last edited by Blade; d.m.y г., 15:14.
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

  • #2
    Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
    А сега кажете как върви по-икономично, когато е по инерция колата...на скорост или изключена от скорост? Много хора ме убеждават, че на скорост по баира надолу гори по-малко отколкото да си я изключа. Четох го и в една статия на Shell (писана от собственик на 159JTD). Както и да е, аз не мога да си обясня как колата на 1000 оборота ще ми гори по-малко от 2500 например. Ще ви бъде благодарен, ако ми разясните как стоят нещата.

    П.С. Темата я пускам в този раздел, защото ме интересува най-вече за моя автомобил
    Fuel cut off
    145 QV ex.
    146 Boxer TOTAL ex.
    147 T.S. Sele top

    Lancia Dedra 2000 16

    Comment


    • #3
      ппх в google
      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
      Mazda 6 2.3 2005
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от zdravio Покажи съобщение
        Fuel cut off
        Entirely?
        Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

        Comment


        • #5
          Абе вярно е това за съвременните двигатели - като се спускаш надолу и я оставиш на скорост, колата върви, щото надолнището я засилва и респективно и върти колелата, те въртят кутията, кутията съединителя и той като е зацепен качва оборотите на мотора. Като се качат тия обороти, компютъра разбира, че са по-високи от нормалния свободен ход (щото има датчик за оборотите), знае че и шофьора не подава газ (щото и там има датчик) и от тия два факта се усеща, че нещо друго вътри мотора насила и няма нужда да се пръска вътре бензин за да го върти горенето на бенизна (или дизела)... и спира впръскването на гориво Тая ситуация се нарича ППХ - принудителен празен ход Ако я изключиш от скорост, надолнището пак ще я засилва, ама тая сила няма да се предава до мотора по описаната схема и тогава ЕКУ-то ще пръска гориво, за да го върти по тоя начин и да му подържа свободния ход Простата логика показва, че при слизането на скорост разхода е по-малък (около нула ), пък който иска да спори и да приказва, че щом оборотите са по-високи, значи видиш ли и разхода е по-висок

          И в края на краищата, кой слиза по надолнища на свободна, освен, че му излиза по-скъпо като разход, палиш и спирачките, което също не е безплатно удоволствие Хората са казали, че се слиза на предавката на която се качва

          ---------- Post added at 15:24 ---------- Previous post was at 15:23 ----------

          Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
          Entirely?
          Аха, съвсем entirely Просто не се подава на дюзите сигнал да пръскат и те не пръскат
          Last edited by Sm0k; d.m.y г., 15:52.
          Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
          Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

          Comment


          • #6
            Мерси за разяснението, колега
            Значи вече трябва да привиквам да не я изключвам от скорост (трудна задача ще е)
            Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
              Мерси за разяснението, колега
              Значи вече трябва да привиквам да не я изключвам от скорост (трудна задача ще е)
              Колега, всичко е въпрос на навик, или стил на шофиране. Няма да спестиш много гориво...
              Аз например също 'охлабвам' колата, просто така ми е по-удобно.
              166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
              x145 1.6 boxer

              Comment


              • #8
                колега имам един въпрос???а теб кои те учи да изключваш от скорост независимо да ли пускаш или изкачваш?????
                sigpic
                АЛФА РОМЕО 145

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от astronoma Покажи съобщение
                  колега имам един въпрос???а теб кои те учи да изключваш от скорост независимо да ли пускаш или изкачваш?????
                  Никой не ме е учил, просто така се научих да карам, да си я пускам по баирите, навик, колега
                  Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
                    Никой не ме е учил, просто така се научих да карам, да си я пускам по баирите, навик, колега
                    Най-добре се отучи
                    Е***а се майката на спирачките

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nhg Покажи съобщение
                      Колега, всичко е въпрос на навик, или стил на шофиране. Няма да спестиш много гориво...
                      Аз например също 'охлабвам' колата, просто така ми е по-удобно.
                      Абе никой не казва, че икономията ще е космическа, ама все пак нормален бензинов двигател гори около литър на час, на свободен ход (ако бъркам да ме поправят колегите). Значи за всеки час спускане, който ти се събира сумарно си 2 лева напред. Пък за колко време го правиш тоя час спускане зависи колко караш и по какъв терен Но някаква икономия има, така или иначе.

                      Пък и все пак идва въпроса, че е по-правилно да се слиза на скорост, по-безопасно е - дава по добър контрол и не се налага да товариш толкова спирачките, натоварването им освен че струва пари, щото търкаш накладки, води и до прегряване при продължително спускане (и респективно продължителното им ползване), а прегретите спирачки спират по-зле
                      Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                      Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                      Comment


                      • #12
                        Днес беше първото каране на скорост, голям кеф А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката
                        Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
                          Днес беше първото каране на скорост, голям кеф А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката
                          In God we trust, all others pay cash.
                          Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
                          Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Blade Покажи съобщение
                            Днес беше първото каране на скорост, голям кеф А и наистина спирачките се хабят много по-малко, особено на някои баири, където има радари като си я оставя на 4-та и си държи 60км/ч а иначе по инерция крака ми е само на спирачката
                            А, ко ше кажеш за автопилота
                            Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                            Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                            Comment


                            • #15
                              А това виждате ли гоСпамери такива!!!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X